کتاب نامآشنای «پدر پولدار پدر بیپول» با شما از راه های پول دار شدن صحبت میکند و نشان میدهد پول دارشدن نه با میراث خانوادگی و نه کار طاقتفرسا، ارتباط ندارد. اگر قصد دارید هوش مالی تان را تقویت کنید و فرصتهای جدید را کشف کنید، برای آشنایی بیشتر با کتاب پدر پول دار پدر بی پول این مطلب را بخوانید.
تا جایی که بهیاد داریم، همیشه درسخواندن و ممتازبودن در مدرسه نوعی فضیلت بهحساب آمده و در مقابل، پول دارشدن نیازی به آموزش و دانش خاصی نداشته است. اما این یک تفکر قدیمی است که در جامعهی امروز نمیتوان آنرا پذیرفت. راه های پول دار شدن صرفاً منوط به موفقیت در درس و مدرسه، نیست. به دیگر سخن، شاگرد اول بودن الزاماً بهمعنی موفقیت در تمام جنبههای زندگی نیست.
هوش مالی یکی از موضوعات مهم زندگی هر فرد است که لازم است آنرا بیاموزد. چیزی که در مدارس به بچهها آموزش داده نمیشود. همانگونه که ما نیز در کودکی چیزی دربارهی اقتصاد و پولدارشدن نیاموختیم. کتاب پدر پولدار پدر بیپول، همان آموزشی است که برای هوش مالی و کسب درآمد به آن نیاز دارید.
کتاب «پدر پولدار، پدر بیپول» اثر منحصربهفرد و خلاقانهی «رابرت کیوساکی»، نویسنده و سخنران نامآور در زمینهی هوش مالی است که دربارهی دو نوع شیوهی تفکر صحبت میکند. نوع تفکری که یکی به «کارکردن برای پول» و دیگری به «کارکردن پول برای ما» ختم میشود.
رابرت کیوساکی در این کتاب میگوید اگر بتوانید راهی یاد بگیرید که بهجای کارکردن برای پول، کاری کنید که پول برای شما کار کند، برای تمام عمر در رفاه زندگی خواهید کرد و هیچگاه نگران مسائل مالی و قبض و کرایه خانه و هزینههای زندگیتان نخواهید بود.
رابرت کیوساکی معتقد است برای بهرهمندی از زندگی سالم و رفاه، به دانش و اطلاعات کافی دربارهی نحوهی کسب درآمد و پولدارشدن نیاز است. همانطور که برای بهدست آوردن هر مهارت دیگری نیاز به مطالعه و دانش داریم، این اصل دربارهی هوش مالی نیز صدق میکند. داشتن دانش مالی کمک میکند راههای بهتری بهجز کارمندبودن صرف را برای افزایش ثروت پیدا کنیم.
نویسنده، کتاب پدر پول دار پدر بیپول را با یک داستان آغاز میکند. داستانی دربارهی پدر خودش که او را پدر بیپولش میداند و پدر دوست صمیمیاش که او را پدر پولدار خود مینامد. او دیدگاههای اقتصادی منحصربهفرد خودش را از زبان این دو پدر بیان میکند. با مقایسهی توصیههایی که از هرکدام از این پدرها دربارهی نگاه به پول و دارایی میگیرد، در واقع او دو نوع نگرش افراد را نسبت به پول و ثروت در جامعه با هم مقایسه میکند. اگرچه یکسری از مثالها دربارهی قوانین مالیاتی و وام بانکی و سود سپرده در امریکا با قوانین ایران صدق نمیکند، اما درسهای اصلی که دربارهی نگرش مالی و هوش مالی در این کتاب میآموزید، به شما یاد میدهد چطور در سبک فرهنگی زندگی خودتان از این اصول استفاده کنید.
کتاب حاضر دارای ۸ فصل است و در هر فصل از آن، نویسنده دربارهی یک قانون کلی و مهم پولدارشدن با خواننده صحبت میکند و نکات اساسی و کاربردی را دربارهی مسائل مالی به او یادآور میشود. مطالبی که در فصلها آورده شده، به شما کمک میکند تفاوت دارایی و بدهی را متوجه شوید و راه کارکردن پول برای خودتان را پیدا کنید. درک درست این مفاهیم مهم و بهکاربردن آنها در زندگی، مهمترین دستاورد خواندن کتاب است. بهویژه یادداشتبرداری هنگام خواندن کتاب میتواند آموزشهای دریافتی را تاثیرگذارتر و مختص به خودتان کند.
از دست ندهید: پروژه مگاتروپولیس ، شهری برفراز آسمانها
کتاب پدر پولدار پدر بیپول با عنوان انگلیسی Rich Dad, Poor Dad در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. این کتاب در دستهبندی کتابهای مالی شخصی و سرمایهگذاری و ثروتمندان قرار گرفته است. کتاب دیگر رابرت کیوساکی در همین رابطه Rich dad, poor dad for teens: the secrets about money نام دارد که همان توصیهها را در قالب نثر روانتر و قابل فهمتر و در کتاب کمحجمتری برای نوجوانان نوشته و با عنوان «پدر ثروتمند پدر فقیر برای نوجوانان: اسراری درباره پول که شما در مدرسه نمیآموزید» در ایران چاپ و منتشر شده است.
رابرت کیوساکی مردی با فرهنگ امریکایی و متولد سال ۱۹۴۷ است که از ابتدای کودکی عاشق موضوعات مرتبط با دانش اقتصادی بود. از آنجا که او معتقد است در مدارس، مطالب لازم در زمینهی هوش مالی به بچهها آموزش داده نمیشود، دورههای آموزشی و کتابهای زیادی در زمینهی آموزش مسائل مالی و چگونه پولدارشدن تالیف کرد. او یکی از برترین سخنرانان آموزشی دربارهی دانش مالی است و با بهکاربردن آموختههای خودش توانست در سن ۴۷ سالگی با ثروت فراوان بازنشسته شود.
رابرت کیوساکی بعد از نوشتن کتاب پدر پولدار پدر بیپول بهشهرت فراوانی رسید و کتابش جزو برترین کتابهای پرفروش نیویورک تایمز بوده است. او یکی از ۲۵ نویسندهی برتر دنیا است.
بسیاری از خوانندگان کتاب پدر پولدار پدر بیپول میگویند که این کتاب نگرش آنها نسبت به پول و در مجموع زندگی آنها را تغییر داده است. از برخی از آنها میشنویم که پیش از این فکر میکردند پولدار بودن مستلزم حقخوری و امری ناپسند است و این تغییر نگرش، اولین گام برای بهترشدن زندگیشان بوده است. آنها رابرت کیوساکی را مثل پدری دلسوز و آگاه به مسائل مالی میبینند که میخواهد فرزندش را برای ثروتمندشدن راهنمایی کند.
خوانندگان زیادی میگویند این کتاب را هر شخص حداقل یکبار هم که شده باید در زندگیاش مطالعه کند. اما اغلب طرفداران کتاب، آنرا بیش از یکبار مطالعه میکنند، زیرا معتقدند برای آموختن مطالب کتاب و بهکارگیری آنها در زندگی، به دقت و تعمق بیشتری نیاز است. برخی دیگر از خوانندگان، اعتقاد دارند کتاب را بهسرعت و راحتی میتوان خواند و داستانهای گفتهشده در متن، کار خواندن کتاب و درک آموختههای مالی را سادهتر میکند.
5 عبارت خطرناک که باعث میشود اخراج شوید
آموزش مذاکره ، آنچه از گیم آف ترونز باید آموخت (+ویدئو)
جنگ های احمقانه ؛ از سطل چوبی تا شکست مقابل شترمرغ ها
اعتماد به نفس تان را بالا ببرید؛ با 8 رفتار ساده اما مهم
سفر با جت شخصی رویایی است که خیلی از ما از آن بینصیب بودهایم. شاید دیدن این تصاویر انگیزهای باشد تا رویاهایمان را جدیتر دنبال کنیم.
نخستین موضوع درسفرهای هوایی برای مسافران استفاده ازهواپیماهای مدرن و شرکت های هوایی معتبراست. اما بدون تردید داشتن یک جت شخصی چیز دیگری است دراین مطلب با پنج جت خصوصی پیشرفته و مدرن دنیا آشنا می شویم.
1- سسنا سیتیشن لانجیتود با گنجایش 12 نفر و ارزش 26 میلیون دلار. درکابین این هواپیما امکانات رفاهی متعددی در دسترس است.
در این هواپیما ، فضای کابین جادار و با صندلی هایی راحت مجهز شده است.
پانزده پنجره تعبیه شده برای سسنا سیتیشن لانجیتود نور طبیعی فراوانی را تامین می کنند.
این هواپیما به یک حمام بزرگ نیز مجهز است.
2- ایرباس از شرکت های پیشرو در خصوص تولید هواپیماهای خصوصی است و بخشی گسترده از جت های شخصی مدرن را عرضه می کند. با توجه به انواع مدلها، جتها بین 72 میلیون دلار تا 110 میلیون دلار قیمت دارند.
در این تصویر ایرباس ACJ319 دیده می شود که هشت سرنشین را در خود جای می دهد. این هواپیما دارای پهنترین و بلندترین کابین در یک جت تجاری با دامنه پروازی بین قاره ای است.
مدل پهن پیکر VIP جت ایرباس به اتاق های کنفرانس و غذاخوری نیز مجهزند.
3- با پرداخت 65 میلیون دلار، می توان جت خصوصی گلفاستریم G650را خریداری کرد. این هواپیما دارای طولانیترین و پهنترین کابین در میان جت های خصوصی است.
از دست ندهید: تغییر حالت پرده با یک کلیک از راه دور
حمام این هواپیما فضایی جادار و ظاهری مدرن دارد .
صندلی های این هواپیما به آسانی درحالت خوابیده قرارمی گیرند تا راحتی مسافرانی که قصد استراحت دارند، تامین شود.
4- جت خصوصی امبرائر لینیج 1000Eدارای فضای کابین لوکس 10 هزار فوت مربعی است . این هواپیما حدود 53 میلیون دلار قیمت دارد.
امکانات رفاهی و سرگرمی گوناگون از مبلمان چرمی تا تلویزیون در اختیار مسافران قرار میگیرد.
سوئیت مستر این هواپیما دارای تختخواب بزرگ و حمام خصوصی است.
5- جت خصوصی بوئینگ 747-8 VIPخیره کننده و جذاب است. این هواپیما فضای 4,786 فوت مربعی را با اتاق خواب لوکس، دفتر و اتاق غذاخوری در اختیار مسافران قرار می دهد.
قیمت این هواپیمای لوکس 367 میلیون دلار بدون امکانات جذاب داخلی است .قطعات و وسایل داخلی مورد استفاده در این هواپیما در شرکت بوئینگ طراحی و ساخته می شوند.
یک اتاق خواب رویایی هنگام سفر هوایی .
فناوری های نوین ساختمان ، آسانسورهای عجیب! (+ویدئو)
نمایشگاه خودرو 2019 ؛ مناسب لاکچری سوارها
افزایش قیمت ارز باعث شده تا اولویت انتخاب خریداران موبایل از کیفیت گوشی به قیمت تغییر کند. اگر میخواهید با 5 گوشی به نسبت ارزان اما کارآمد آشنا شوید این مطلب را بخوانید.
انتخاب بهترین گوشی موبایل تا 2 میلیون تومان به نظر کار سادهای میرسد اما وقتی شروع به جستجو میکنید با گزینههای متفاوتی مواجه خواهید شد. در این مقاله سعی کردهایم، 5 عدد از بهترین گوشیهای ممکن در رنج 2 میلیون تومان را مورد بررسی قرار دهیم.
گوشی موبایل سونی اکسپریا L1 را میتوان به عنوان یکی از بهترین گزینههای روی میز در لیست بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان نام برد. این گوشی مناسب افرادی است که میخواهند با هزینه کم، کیفیت عالی را تجربه کنند.
به خوبی پیداست که سونی برای هرچه زیباتر شدن این گوشی، تلاش کرده و در نهایت با حذف سنسور اثر انگشت، تاحدامکان حاشیه را از بین برده است. وزن این گوشی حدودا 180 گرم است و با سایز 5.5 اینچی به خوبی در دست جا میشود و همچنین بهعنوان یکی از خوش دستترین گوشیهای بازار شناخته شده است.
شیائومی با عرضه گوشیهای زیبا و مناسب که ویژگیهای قابل توجهی دارند، نظر بسیاری را درباره گوشیهای نوظهور چینی عوض کرده است. یکی از بهترین گوشیهای شیائومی مدل Redmi 6A است که در لیست گوشی تا 2 میلیون تومان جایگاه خود را پیدا کرده است. این گوشی مرغوب با یک صفحه نمایش 5.45 با رزولوشن 720×1440 پیکسل تجربه فوقالعادهای را برای شما به ارمغان میآورد.
شاید برخی فکر میکنند نوکیا از قافله رقابت برندهای گوشی جامانده است و حرفی برای گفتن ندارد. اما حقیقت این است که کافیست نگاهی به گوشیهای جدید نوکیا بیندازید تا متوجه شوید، به خوبی درحال بازگشت به دوران اوج خود است. به طور مثال گوشی موبایل نوکیا 5 یکی از انتخابهای خوب ما در گوشی تا 2 میلیون تومان میباشد. با وجود صفحه نمایش 5.2 اینچی و رزولوشن HD، پردازنده هشت هستهای و حافظه داخلی نسبتا خوب، نوکیا 5 میتواند یک انتخاب عالی باشد.
از دست ندهید: کاهش قدرت خرید خانهاولیها
سامسونگ، یکی از برندهایی است که در هر رده قیمتی، انتخابهای بسیار مناسبی را پیش روی شما میگذارد. اگر قصد خرید گوشی تا 3 میلیون را نیز دارید، سامسونگ بازهم گزینههای خوبی دارد چرا که استاد گوشیهای میان رده است. اما در لیست گوشی تا 2 میلیون تومان گوشی موبایل سامسونگ Galaxy Grand Prime Pro را معرفی میکنیم. با وجود حافظه داخلی 16 و پردازنده چهار هستهای میتوان انتظار داشت که این گوشی، به خوبی حداقل انتظارات را برآورده میکند.
کمپانی آنر، از دسته تولیدکنندههایی است که علاقه دارد تنوع محصولاتش را بالا ببرد تا مورد پسند سلایق متفاوت قرار بگیرد. از طراحیهای زیبا و امکانات و مشخصات خوب گوشیهای این کمپانی میتوان به خوبی متوجه این موضوع شد. مهمترین نقاط قوت این گوشی پردازنده قدرتمند آن و دوربین 13 تا 17.9 مگاپیکسلی است.اگر به دنبال یک گوشی خوب با امکانات بالا در رنج قیمت گوشی تا 2 میلیون تومان میگردید، آنر 7A را نیز در لیست انتخابهایتان بگنجانید.
گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ ؛ ده سال جلوتر از امروز
فناوری های نوین ساختمان ، آسانسورهای عجیب! (+ویدئو)
عدم اعتماد به نفس احساسی است که ممکن است در هر مقطعی از زندگی به سراغ ما بیاید. افراد موفق این را میدانند که اگر احساس اعتماد به نفس کافی ندارند، حداقل لازم است تا با اعتمادبهنفس به نظر بیایند. شما هم میتوانید با خواندن این مطلب در سخت ترین شرایط اعتماد به نفس تا را حفظ کنید.
اعتماد به نفس یکی از مهمترین راه های رسیدن به موفقیت است. براساس تحقیقات انجام شده، افرادی که نسبت به شایستگیهایشان، اعتماد به نفس بیشتری از خود نشان میدهند، بیشتر مورد تحسین قرار میگیرند. موقعیت اجتماعی بالاتری دارند و نفوذ بیشتری بین مردم خواهند داشت.
اما در بعضی مواقع به عنوان مثال، در هنگام صحبت کردن در جمع، زمانی که با فرد جدید یا یک همکار عصبانی به صورت رودررو گفتگو یا زمانی که در یک جلسه شرکت میکنید، ممکن است اعتمادبهنفس لازم را نداشته باشید؛ اما بااینحال، باز هم شانس این را دارید که فردی با اعتماد به نفس به نظر برسید! واقعا عالی نیست؟
کافی است روی وضعیت فیزیکی خود تمرکز کنید. میتوانید حتی قبل از گفتن کلمات، با استفاده از زبان بدن خود، اعتماد به نفستان را ابراز کنید. این کار سبب میشود که دیگران به شما به چشم یک رهبر نگاه کنند.
در ادامه ۸ روش سادهای را که افراد موفق برای به ابراز اعتماد به نفس خود انجام میدهند، گردآوری کردهایم که میتوانید بهراحتی آنها را بهکار ببرید.
هنگام برقراری ارتباط با دیگران، با آنها تماس چشمی برقرار کنید. در چنین موقعیتهایی به محیط یا وسایل الکترونیکی مثل گوشی همراه نگاه نکنید. اگر به افراد توجه کنید به آنها احساس مهمبودن میدهید و اگر آنها این احساس را داشته باشند به شما احترام میگذارند.
هنگامیکه یکی از همکارانتان را ملاقات میکنید، برای دستدادن پیشقدم شوید، چه این فرد را برای اولین بار دیده باشید یا دوست قدیمی شما باشد. محکم دستدادن به این معنی است که شما قصد سلامکردن دارید و به آنها توجه میکنید. بهتر است آداب دست دادن را بهخوبی یاد بگیرید.
همانطور که دست طرف مقابل را میگیرید، همزمان برای نشاندادن اعتمادبهنفس و خونگرمیِ خودتان، خیلی آرام شانههای شخص مقابل را لمس کنید. لمسکردن تأثیر زیادی دارد و اگر به درستی انجام شود، علاوهبر نمایش اعتمادبهنفسِ شما، به شخص مقابل احساس راحتی میدهد.
این رفتار ممکن است در نظر عدهای جسورانه تلقی شود، مخصوصا اگر شما نسبت به آنها جوانتر یا در موقعیت پایینتری قرار داشته باشید. اما اگر بهدنبال پیشرفت شغلی هستید، باید رفتارتان درست مثل یک رهبر باشد. لمسکردن شانهها باید اعتمادبهنفس و رهبری شما را نشان دهد (هرچند گاهی ممکن است در بعضی مراحل نتوانید این کار را به خوبی انجام دهید). یادتان باشد که این روش نباید تلاشی برای اِعمال سلطه بر دیگران باشد.
از دست ندهید: نصب تابلوی پارک ممنوع جلوی خانه، قانونی است؟
اگر ایستادهاید و در مقابل حضار یا با یک نفر صحبت میکنید، به میز، دیوار یا وسایل دیگر تکیه ندهید. راست بایستید. هدف شما این است که نشان دهید با آنها ارتباط برقرار میکنید، در بحث مشارکت دارید، یک شنوندهی معمولی نیستید و با مهارت گوش دادن آشنایید.
زمانیکه برای عموم یا یک فرد خاص سخنرانی میکنید، هردو پای خود را کاملا روی زمین بگذارید. گذاشتن یک پا روی پای دیگر و انداختن وزنتان روی یکی از پاها، شما را بیقرار و عصبی نشان میدهد.
هرچقدر فضای بیشتری را تحت تأثیر خود قرار دهید، بیشتر فردی با اعتمادبهنفس به نظر میرسید. از بازکردن بازوها واستفاده از حرکات دست خود نترسید. بخشی از میز جلسه را در اختیار بگیرید. خود را بزرگ نشان دهید، اما حرکات خود را کنترل کنید. حرکات بیشازاندازه یا سریع میتواند بینظم به نظر برسد.
بسیاری از مردم بی آنکه بدانند دست به سینه میایستند، انگار که در مراسم ترحیم شرکت کردهاند. این کار اشتباه است. پوشش یا محافظت از بخشی از بدن نشانهی عصبیبودن شما است. همچنین این کار شما را یک فرد سرد و کنارهگیر نشان میدهد و دیگران در کنارتان احساس راحتی نخواهند داشت. اگر روی سِن هستید، سعی کنید که کف دستهای خود را باز نگه دارید، اگر با شخصی به صورت رودررو صحبت میکنید، دستها را در محدودهی شکم نگه دارید و اگر در جلسه هستید دستهایتان را روی میز بگذارید.
پشت میز بنشینید. بسیاری از زنان در صندلیهای اضافی کنار دیوار یا بیرون از اتاق مینشینند. اگر به یک جلسه دعوت شدهاید، پشت میز بنشینید. این برای شما فرصتی است تا دیده شَوید و در گفتوگو شرکت کنید. «شرلی چیزم»، اولین زن آمریکایی-آفریقایی که در مجلس آمریکا انتخاب شده است، میگوید: «اگر در میز جایی برای نشستن ندارید، یک صندلی تاشو با خودتان بیاورید».
5 عبارت خطرناک که باعث میشود اخراج شوید
کدام دسته از کارمندان موفقترند، چاپلوسها یا متخصصها؟
تحلیل و تفسیر زبان بدن مهارتی است که هر کسی باید آن را در حد توان یاد بگیرد. صرف نظر از اینکه شما فروشنده هستید یا نه؟ لازم است که برای موفقیت در همه انواع روابط، توانایی تفسیر زبان بدن طرف مقابل را از اعضای خانواده تا مشتریهای سرسخت داشته باشید.
فروش موفق یک فروشنده بیش از آنکه ناشی از رونق بازار یا کیفیت کالا باشد، نیازمند توانایی فروشنده در برقرار ارتباط و مذاکره است. اصول و فنون مذاکره هم به شکل پیچیدهای متاثر از زبان بدن و تکنیکهای آن است. به بیان دیگر فروشنده حرفهای زمانی میتواند مذاکره موفقی را تجربه کند که توانایی تحلیل زبان بدن طرف مقابل را داشته باشد. در این مطلب بهطور خلاصه به تحلیل برخی رفتارها در فرایند فروش و واکنشهای مقابله با آن بر اساس زبان بدن میپردازیم.
در زمان مذاکره فروش ( یا صحبت معمولی ) اگر بینی لمس شود یا خارانده شود، این “حالت ارزیابی منفی” است. اگر فردی این کار را انجام دهد، به این معنا است که از چیزی که شنیده خوشحال نیست.
برای مثال اگر به فردی بگویید که قیمت محصول مدنظر شما 1.5% افزایش یافته است و دقیقا در آن لحظه این حالت را ببینید، نشان میدهد که از این قیمت اصلا راضی نیست. هرچه بیشتر در مورد قیمت صحبت کنید، حتما فروشتان کمتر خواهد شد. در عوض باید در خصوص ارزش به دست آمده صحبت کنید. اگر این حالت را دیدید حتما سریع مسیر کلام خود را تغییر دهید.
ارزیابی مثبت برعکس ارزیابی منفی است و زمانی روی میدهد که فردی از چیزی خوشش میآید. حالتهای بدن وی میتواند بسیار متفاوت باشد. مانند دست کشیدن به ابروها، خاراندن ابروها، خاراندن بالای ابروها یا فشار دادن عینک آفتابی به سمت عقب تا جای خود قرار گیرد( کاملا کیپ صورت شود ).
اگر به مشتری گفته شود که قیمت محصول مدنظرش 1.5% افزایش یافته و شما این حالت زبان بدن را در وی ببینید، باید بدانید که وی از این رقم خرسند است. در این حالت فروشنده نباید در مورد قیمت صحبت کند که جای دیگر از این پایینتر نمیتواند پیدا کند، زیرا مشتری به این قیمت راضی و خرسند است و قبلا از طریق زبان بدن خود این را بیان نموده است.
این مشهورترین حالت زبان بدن است. این حالت بدن با دست به سینه شدن یا پا روی پا انداختن شناخته میشود. حالت دفاعی زمانی روی میدهد که فرد در موضع دفاعی باشد و یا خود را در شرایطی نامناسب ببیند. یک فروشنده حرفهای با بهرهگیری از حس خود میتواند تفاوت این دو را به درستی تشخیص دهد.
از دست ندهید: قلعه های دیدنی استان چهارمحال و بختیاری
برای مثال اگر به مشتری بگویید که این محصول دارای یک سال گارانتی است، آیا دستهای وی به صورت متقاطع قرار میگیرد؟ اگر چنین شد، باید بدانید که وی در حالت دفاعی قرار گرفته است. اگر در حال صحبت با مشتری بودید و زبان بدن مشتری به حالت دفاعی رفت، حتما سعی کنید در کلام خود نرمش و انعطاف بیشتری نشان دهید.
اگر صورت مشتری به سوی شما متمایل نیست ( شانههای مشتری در موازات بدن شما قرار ندارد ) او بیمیل شده و یا برای رفتن عجله و قصد دارد گفتگو را فورا ترک کند.
اگر مشتری شروع به لمس کردن چانه خود کرد، معنای آن این است که وی در حال ارزیابی گفتههای شمااست، پس به حرفهای خود ادامه دهید، شما توانایی قانع کردن وی را دارید.
مخفی کردن دهان، نشان از تردید دارد. مشتری برای متقاعد شدن، نیاز به اطمینان بیشتر از سوی شما دارد.
توجه داشته باشید که برقراری ارتباط با مشتری میتواند به راحتی فروش شما را افزایش دهد؛ پس سعی کنید در گام اول، زبان بدن وی را تا حدود زیادی کپی کنید، اگر فرد یک حرکت جدید را انجام داد. فقط چند ثانیه صبر و سپس شما دوباره آن حرکت را تکرار نمایید. علاوه بر حرکات، شما باید لحن و صدای خود را از وی تقلید کنید و پس از تقلید چند حرکت، موقعیت خودتان را تغییر دهید و ببینید که آیا او نیز به صورت ناخودآگاه حرکت شما را تقلید میکند یا خیر، اگر او نیز این کار را انجام داد، پروسه ایجاد ارتباط برقرار شده است.
5 عبارت خطرناک که باعث میشود اخراج شوید